W ubiegłym roku Google rozpoczęło kampanię reklamową #GetTheMessage, nagłaśniającą problemy jakie wywołuje wykorzystywanie przez Apple przestarzałych technologii komunikacyjnych. Wczoraj opublikowano kolejny spot z tej serii, parodiujący reklamy Apple.

W kampanii #GetTheMessage Google nawołuje Apple do zastąpienia technologii SMS i MMS, wykorzystywanych przez tę firmę w komunikacji między iOS a Androidem, bardziej nowoczesnym standardem RCS (Rich Communication Services). Zmiana ta umożliwiłaby użytkownikom obu systemów wysyłanie do siebie wiadomości w łatwiejszy i bezpieczniejszy sposób, oferując im m.in. możliwość przesyłania zdjęć i nagrań w wyższej jakości, szyfrowanie wiadomości, przesyłanie ich przez Wi-Fi oraz powiadomienia o ich odczytaniu. Nowa reklama, zatytułowana „iPager", przedstawia problemy wynikające z używania przestarzałych technologii komunikacyjnych, prezentując je w formie parodii spotów promujących produkty Apple.

Mimo iż Google prowadzi kampanię #GetTheMessage już od kilkunastu miesięcy, jak na razie nic nie wskazuje na to, by Apple zamierzało ulec naciskom i zacząć korzystać z RCS w swoich produktach. W ubiegłym roku Tim Cook powiedział, że nie widzi, by użytkownicy iPhone'ów oczekiwali takiej zmiany. Gdy rozmawiający z nim dziennikarz zwrócił uwagę na to, że przez brak wsparcia dla RCS jego mama korzystająca z Androida ma problem z odbieraniem wysyłanych przez niego nagrań wideo, Cook doradził mu, by po prostu kupił jej iPhone'a.