Wraz z początkiem przyszłego roku w krajach Unii Europejskiej zacznie obowiązywać nowe prawo zmuszające Apple do otwarcia iOS na zewnętrzne źródła aplikacji. Zmiany w przepisach chce wykorzystać firma Meta, znana przede wszystkim za sprawą serwisów Facebook i Instagram, która planuje otworzyć własny sklep z aplikacjami na iOS i Androida.

Wspomniany sklep miałby być zintegrowany z Facebookiem, umożliwiając użytkownikom pobieranie aplikacji bezpośrednio z tego serwisu. Firma planuje przyciągnąć do siebie deweloperów oferując im (przynajmniej początkowo) brak prowizji od sprzedaży i mikropłatności. W tym układzie Meta zarabiałaby na reklamach wykupywanych przez deweloperów, pozwalających im promować aplikacje wśród użytkowników Facebooka.

Meta zamierza rozpocząć testy swojego sklepu jeszcze w tym roku, zaczynając od niewielkiego zestawu aplikacji dla systemu Android (który już teraz jest nieco bardziej otwarty na zewnętrzne źródła aplikacji). Jeśli zakończą się powodzeniem, prawdopodobnie w przyszłym roku oferta zostanie poszerzona również o aplikacje dla iOS. Meta nie jest zresztą jedyną firmą mającą takie plany. W marcu ujawniono, iż utworzeniem własnego sklepu z aplikacjami na iOS zainteresowany jest również Microsoft.

Źródło: The Verge