Podczas tegorocznej edycji WWDC Apple zaprezentowało wreszcie swoje gogle AR/VR - Apple Vision Pro. Jak donosi The Verge, prezes firmy Meta, Mark Zuckerberg, poruszył temat tego produktu podczas spotkania z pracownikami.

Firma Meta najbardziej znana jest za sprawą serwisów społecznościowych Facebook i Instagram, jednak w jej ofercie znajdziemy też gogle VR z serii Quest, dla których Apple Vision Pro może być potencjalnym (choć raczej dość odległym) konkurentem. Według informacji zdobytych przez The Verge, Zuckerberg podczas spotkania z pracownikami stwierdził, że Vision Pro nie przynosi ze sobą żadnego technologicznego przełomu ani pomysłu, którego Meta już wcześniej nie testowało. Zwrócił też uwagę na to, iż ich najnowszy produkt - Quest 3 - będzie znacznie tańszy (499 dolarów zamiast 3499 ) i bardziej przystępny dla użytkowników, co umożliwi mu dotarcie do większego grona odbiorców.

Według Zuckerberga sam sposób, w jaki Apple zaprezentowało swoje gogle, wyraźnie pokazuje różnice w podejściu obu firm do tego typu urządzeń. Zwrócił on uwagę na to, że podczas gdy Meta stara się tworzyć produkty łączące ludzi i zachęcające ich do wspólnej aktywności, podczas prezentacji Apple pokazywano przede wszystkim ludzi siedzących samotnie na kanapie. Zuckerberg przyznał, że być może przyszłość korzystania z komputera będzie wyglądać tak, jak pokazuje Apple, jednak on sam nie chciałby, by do tego doszło.

Źródło: The Verge