Apple od jakiegoś czasu wyraźnie stara się rozwinąć swoją sieć reklamową, zwiększając liczbę reklam w swoich aplikacjach i usługach. Nowy raport The Information sugeruje, iż proces ten obejmie również Apple TV+.

Według źródeł The Information Apple zatrudniło specjalistkę od reklam telewizyjnych, Lauren Fry, która ma zająć się wprowadzeniem reklam w Apple TV+. Najprawdopodobniej początkowo będą one wyświetlane wyłącznie w trakcie wydarzeń sportowych transmitowanych za pośrednictwem tej usługi, takich jak mecze piłki nożnej i baseballu. Apple wyświetlało już wcześniej reklamy w trakcie transmisji ligi MLB, jednak były one obsługiwane i sprzedawane przez organizatorów tego wydarzenia. Teraz firma chce zająć się ich sprzedażą i wyświetlaniem bezpośrednio, by mieć nad nimi pełną kontrolę i zwiększyć zyski z Apple TV+.

Istnieje też możliwość, że w przyszłości Apple TV+ pójdzie w ślady innych popularnych serwisów VOD i wprowadzi tańszy (lub nawet darmowy) wariant subskrypcji z reklamami wyświetlającymi się przed lub w trakcie oglądania filmów i seriali. Na taki ruch zdecydowały się niedawno serwisy Netflix, Disney+ i HBO Max.

Warto przypomnieć, że w październiku ubiegłego roku Apple zwiększyło liczbę reklam w App Store. Firma testuje już też reklamy w wynikach wyszukiwania w aplikacji Mapy, a w dalszej kolejności może wprowadzić je również w aplikacjach Książki i Podcasty.

Źródła: The Information, AppleInsider