W ubiegłym roku Google rozpoczęło kampanię reklamową #GetTheMessage, nagłaśniającą problemy jakie wywołuje wykorzystywanie przez Apple przestarzałych technologii komunikacyjnych. Na ulicach Las Vegas, gdzie odbywają się obecnie targi CES, pojawiły się teraz nowe animowane billboardy z tej serii.

W kampanii #GetTheMessage Google nawołuje Apple do zastąpienia technologii SMS i MMS, wykorzystywanych przez tę firmę w komunikacji między iOS a Androidem, bardziej nowoczesnym standardem RCS (Rich Communication Services). Zmiana ta umożliwiłaby użytkownikom obu systemów wysyłanie do siebie wiadomości w łatwiejszy i bezpieczniejszy sposób, oferując im m.in. możliwość przesyłania zdjęć i nagrań w wyższej jakości, szyfrowanie wiadomości, przesyłanie ich przez Wi-Fi oraz powiadomienia o ich odczytaniu. W nowych billboardach Google ponownie publicznie zachęca Apple do wprowadzenia standardu RCS w systemie iOS, tym razem oferując nawet z przekąsem, że by ułatwić ten proces podzieli się gotowym kodem.

@uptin

First time I’ve even seen an ad for android and it’s going all out

♬ Funny Song - Cavendish Music

Temat wprowadzenia RCS w iOS został poruszony niedawno podczas konferencji z udziałem Tima Cooka. Prezes Apple dał wtedy dość wyraźnie do zrozumienia, że nie ma takich planów. Gdy dziennikarz zwrócił uwagę na to, że przez brak wsparcia dla RCS jego mama korzystająca z Androida ma problem z odbieraniem wysyłanych przez niego nagrań wideo, Cook doradził mu, by po prostu kupił jej iPhone'a.