Firma Apple od jakiegoś czasu intensywnie pracuje nad rozwojem własnej sieci reklamowej. Okazuje się, że w związku z tym zaczęła ona dokładniej śledzić aktywność użytkowników sklepu App Store.

Według specjalistów od zabezpieczeń z grupy Mysk aplikacja App Store rejestruje każde stuknięcie w ekran i wysyła je na bieżąco do Apple wraz z informacjami o parametrach i ustawieniach urządzenia. Na podstawie tych danych tworzony jest szczegółowy profil użytkownika, ułatwiający dopasowywanie reklam do jego zainteresowań. Funkcja ta działa nawet jeśli użytkownik wyłączył reklamy spersonalizowane w ustawieniach urządzenia. Co ciekawe, według ustaleń Mysk dokładniejsze śledzenie aktywności użytkowników rozpoczęło się wraz z premierą systemu iOS 14.6 - czyli zaraz po tym, jak Apple wprowadziło w iOS zabezpieczenia utrudniające tego typu działania aplikacjom firm trzecich.

Mysk zaznacza, że nie ma pewności, czy Apple stosuje identyczne rozwiązanie w najnowszej wersji systemu iOS, jednak wydaje się to bardzo prawdopodobne.

Źródło: 9to5Mac