W miniony wtorek Apple wprowadziło w App Store dwa dodatkowe miejsca reklamowe znajdujące się w zakładce „Dziś" i sekcji „Możesz też polubić". Zmiany te niemal natychmiast spotkały się ze sporą krytyką ze strony deweloperów.

Najwięcej kontrowersji wywołało nowe miejsce reklamowe znajdujące się w sekcji „Możesz też polubić", dzięki któremu osoby i firmy publikujące w App Store zyskały możliwość reklamowania swoich produktów bezpośrednio na stronach cudzych aplikacji. Okazało się, że z opcji tej od razu zaczęli korzystać bardzo chętnie twórcy różnego rodzaju gier i aplikacji hazardowych. Wielu deweloperom nie spodobało się, że na stronach ich aplikacji reklamowane są tego typu treści. W jednym przypadku reklama wirtualnego kasyna pojawiła się nawet na stronie aplikacji pomagającej użytkownikom radzić sobie z uzależnieniem od hazardu.

Apple zareagowało na zaistniałą sytuację wydając krótkie, lakoniczne oświadczenie informujące, że wyświetlanie reklam związanych z hazardem i kilkoma innymi kontrowersyjnymi kategoriami zostało tymczasowo wstrzymane w sekcji „Możesz też polubić". Prawdopodobnie oznacza to więc, że firma nie zamierza całkowicie zrezygnować z wyświetlania tego typu reklam, lecz przywróci je za jakiś czas, nakładając jednak na nie większe ograniczenia.

Źródło: AppleInsider