Od 2016 roku deweloperzy sprzedający swoje aplikacje w App Store mogą płacić za reklamowanie ich w wynikach wyszukiwania. Jakiś czas temu Apple zapowiedziało, iż zamierza wprowadzić we wspomnianym sklepie dodatkowe miejsca na reklamy. Teraz potwierdzono, iż stanie się to już w przyszłym tygodniu.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Apple zamierza wprowadzić w App Store dwa nowe miejsca na reklamy. Pierwsze z nich będzie znajdować się w zakładce „Dziś", w której obecnie promowane są gry i aplikacje wyselekcjonowane i polecane przez Apple. Firma zaznacza jednak, że umieszczone w tej sekcji płatne reklamy wykupywane przez deweloperów będą wyraźnie oznaczone, tak by dało się je odróżnić od reszty promowanych tam tytułów. Drugie miejsce reklamowe znajdzie się w sekcji „Możesz też polubić", w której prezentowane są inne produkty podobne do oglądanej przez nas aplikacji.

Temat reklam w App Store już od dłuższego czasu wzbudza sporo kontrowersji, nie tylko wśród użytkowników, ale też deweloperów i firm z szeroko pojętej branży reklamowej. Wielu specjalistów od marketingu w branży gier i aplikacji mobilnych uważa, że Apple wprowadzając jakiś czas temu w systemie iOS nowe zabezpieczenia przed śledzeniem nie miało tak naprawdę na celu ochronę prywatności użytkowników, lecz osłabienie konkurencyjnych platform reklamowych. Zapowiedź nowych reklam również spotkała się z krytyką. Florian Mueller, autor bloga FOSS Patents, opisuje je jako „podwyżkę podatku Apple". Jego zdaniem po wprowadzeniu reklam w sekcji „Możesz też polubić" wielu deweloperów będzie musiało zacząć kupować reklamy na stronach własnych aplikacji, by uniemożliwić konkurencji przejmowanie ich klientów.

Według zapowiedzi Apple nowe reklamy zaczną pojawiać się w App Store od 25 października. Będą one widoczne we wszystkich krajach z wyjątkiem Chin. Wiele wskazuje też na to, że Apple w przyszłości zamierza również zwiększyć liczbę reklam w swoich innych aplikacjach. Firma testuje już reklamy w wynikach wyszukiwania w aplikacji Mapy, a w dalszej kolejności może wprowadzić je również w aplikacjach Książki i Podcasty. Apple rozpoczęło już też wstępne rozmowy ze swoimi partnerami dotyczące sprzedaży reklam w Apple TV+.

Źródło: MacRumors