Mark Zuckerberg, prezes firmy Meta (dawniej Facebook), najwyraźniej postrzega Apple jako swojego głównego rywala w dziedzinie wirtualnej rzeczywistości, mimo iż firma ta nawet nie zapowiedziała jeszcze oficjalnie swoich gogli VR. Niedawno udzielił on kolejnego wywiadu, w którym odniósł się do ich rywalizacji na tym polu.

W wywiadzie dla serwisu Stratechery Mark Zuckerberg poruszył temat podejścia do sprzedaży sprzętu elektronicznego. Stwierdził on, że większość firm wypuszczając na rynek nowy produkt chce zarabiać bezpośrednio na jego sprzedaży. Jako przykład podał Apple, dodając, że firma ta zawsze wycenia swoje produkty najwyżej jak to tylko możliwe (sugerując tym samym, że jej gogle VR również będą bardzo drogie). Zuckerberg powiedział jednak, że Meta obrała inną strategię i jest gotowa sprzedawać sprzęt po kosztach, a w niektórych przypadkach nawet ze stratą, byle tylko dotarł on do jak największego grona klientów. Takie rozwiązanie ma zapewnić szybszy rozwój społeczności użytkowników metawersum, co według Zuckerberga przełoży się na większe zyski z powiązanych z nim wirtualnych usług i produktów.

Jest to już drugi wywiad, w którym Zuckerberg stara się udowodnić wyższość swoich gogli VR nad produktem Apple, który nie został jeszcze nawet oficjalnie zapowiedziany. W poprzednim przekonywał, że otwarty ekosystem VR tworzony przez jego firmę będzie lepszy dla użytkowników niż zamknięty ekosystem, który stworzy Apple.

Źródło: Stratechery