Od 2016 roku deweloperzy sprzedający swoje aplikacje w App Store mogą płacić Apple za reklamowanie ich w wynikach wyszukiwania. W ubiegłym miesiącu Apple potwierdziło oficjalnie, iż planuje wprowadzić w tym sklepie dodatkowe miejsca reklamowe. Z informacji zdobytych przez CNBC wynika, iż dodatkowe reklamy mają pojawić się w App Store jeszcze w tym roku.

Jak donosi CNBC, Apple zaczęło rozsyłać deweloperom zaproszenia na szkolenie online dotyczące reklamowania aplikacji w App Store w nadchodzącym sezonie świątecznym. Z treści zaproszenia wynika, iż jednym z głównych poruszanych w nim tematów będą nowe formy reklamy we wspomnianym sklepie, które mają zostać wprowadzone już niedługo. Apple nie ujawniło jeszcze, jaką dokładnie postać przybiorą nowe reklamy. Całkiem niedawno firma testowała jednak dodatkowe miejsca reklamowe w zakładce „Dziś", w której obecnie promowane są gry i aplikacje wyselekcjonowane i polecane przez Apple, oraz w sekcji „Możesz też polubić", w której prezentowane są inne produkty podobne do oglądanej przez nas aplikacji.

Reklamy w App Store już od dłuższego czasu wzbudzają sporo kontrowersji, nie tylko wśród użytkowników, ale też deweloperów i firm z szeroko pojętej branży reklamowej. Wielu specjalistów od marketingu w branży gier i aplikacji mobilnych uważa, że Apple wprowadzając jakiś czas temu w systemie iOS nowe zabezpieczenia przed śledzeniem nie miało tak naprawdę na celu ochronę prywatności użytkowników, lecz osłabienie konkurencyjnych platform reklamowych i, co za tym idzie, przejęcie części ich klientów.

Źródło: CNBC