Apple potwierdziło niedawno oficjalnie, iż zamierza wprowadzić więcej reklam w sklepie App Store. Najnowsze doniesienia sugerują, że jest to dopiero pierwszy krok w szerzej zakrojonym planie rozwoju należącej do tej firmy sieci reklamowej.

Jak donosi serwis Digiday, specjalizujący się w branży reklam internetowych, Apple poszukuje specjalisty od platform DSP (Demand-Side Platform), służących do obsługi zakupu reklam przez reklamodawców, który miałby pokierować zespołem pracującym nad rozwojem sieci reklamowej charakteryzującej się dbaniem o ochronę prywatności. Według Ronana Shieldsa z Digiday jest to ostateczny dowód na to, iż Apple ma poważne plany związane z branżą reklamową. Zwraca on też uwagę, iż własna, autorska platforma DSP da tej firmie całkowitą kontrolę nad danymi związanymi z reklamami. Jak na razie nie wiadomo, czy rozwiązanie to projektowane jest wyłącznie z myślą o reklamach w App Store, czy też Apple planuje wykorzystać je również w inny sposób.

Działalność Apple w branży reklamowej już od jakiegoś czasu wzbudza pewne kontrowersje. Wielu specjalistów od marketingu gier i aplikacji mobilnych uważa, że Apple wprowadzając w systemie iOS nowe zabezpieczenia przed śledzeniem nie miało tak naprawdę na celu ochronę prywatności użytkowników, lecz osłabienie konkurencyjnych platform reklamowych i, co za tym idzie, przejęcie części ich klientów. Ostatnie działania tej firmy wydają się potwierdzać tę teorię.

Źródło: Digiday