Od 2016 roku deweloperzy sprzedający swoje aplikacje w App Store mogą płacić Apple za reklamowanie ich w wynikach wyszukiwania. Jakiś czas temu w sieci pojawiły się doniesienia o planach związanych z rozwinięciem tego systemu poprzez wprowadzenie dodatkowych miejsc reklamowych. Teraz Apple potwierdziło to oficjalnie.

Apple zapowiedziało wprowadzenie dwóch nowych miejsc reklamowych w App Store. Pierwsze z nich będzie znajdować się w zakładce „Dziś", w której obecnie promowane są gry i aplikacje wyselekcjonowane i polecane przez Apple. Firma zaznacza jednak, że umieszczone w tej sekcji płatne reklamy wykupywane przez deweloperów będą wyraźnie oznaczone, tak by dało się je odróżnić od reszty promowanych tam tytułów. Drugie miejsce reklamowe znajdzie się w sekcji „Możesz też polubić", w której prezentowane są inne produkty podobne do oglądanej przez nas aplikacji.

Apple zaznacza, iż nowe reklamy w App Store w odróżnieniu od podobnych rozwiązań stosowanych przez konkurencyjne platformy będą cechować się dbałością o ochronę prywatności użytkowników. Oznacza to m.in. że wykupujący je deweloperzy będą mieli mniejsze możliwości w zakresie „targetowania" konkretnych grup klientów. Jak na razie nie ujawniono, kiedy dokładnie Apple wprowadzi nowe reklamy w App Store. Wiadomo jedynie, że początkowo przeprowadzone zostaną testy, w ramach których będą się one wyświetlać tylko niektórym użytkownikom.

Reklamy w App Store już od dłuższego czasu wzbudzają sporo kontrowersji, nie tylko wśród użytkowników, ale też deweloperów i firm z szeroko pojętej branży reklamowej. Wielu specjalistów od marketingu w branży gier i aplikacji mobilnych uważa, że Apple wprowadzając jakiś czas temu w systemie iOS nowe zabezpieczenia przed śledzeniem nie miało tak naprawdę na celu ochronę prywatności użytkowników, lecz osłabienie konkurencyjnych platform reklamowych i, co za tym idzie, przejęcie części ich klientów.

Źródła: AppleInsider, 9to5Mac