„Apple-Man" to ukraińska niezależna komedia ufundowana za pośrednictwem zbiórki w serwisie Kickstarter. Reżyser filmu, Vasyl Moskalenko, ogłosił niedawno, że firma Apple podjęła kroki prawne mające na celu zablokowanie jego premiery.

Jak ujawnił Moskalenko, ze złożonego przez prawników Apple liczącego niemal 500 stron pozwu wynika, iż firma obawia się, że widzowie i klienci będą mylnie wiązać film z jej marką, co może jej zaszkodzić. Reżyser zaznacza jednak, iż „Apple-Man" nie ma nic wspólnego z Apple ani jej produktami. To promująca zdrowe odżywianie komedia o superbohaterze będącym pół człowiekiem, pół jabłkiem, walczącym ze złym Doktorem Burgermanem i jego poplecznikami.

Vasyl Moskalenko opublikował w serwisie YouTube krótkie nagranie, w którym wyjaśnia pokrótce całą sytuację i zwraca się do Apple z prośbą o zaprzestanie prób zablokowania premiery jego filmu.

Działania Apple dotyczące filmu „Apple-Man" to nie pierwszy (i, niestety, prawdopodobnie nie ostatni) przykład nadgorliwości tej firmy w kwestiach związanych z ochroną marki i znaków towarowych. W 2020 roku głośno było o pozwie przeciwko twórcom aplikacji kulinarnej Prepear, za to, że gruszka w jej logo rzekomo zbyt mocno przypominała jabłko w logo Apple.