Apple ogłosiło niedawno, iż wprowadza nową formę dystrybucji aplikacji za pośrednictwem sklepu App Store. Deweloperzy mogą teraz udostępniać tam niepubliczne, ukryte aplikacje.

Aplikacje korzystające z nowej formy dystrybucji nie będą pojawiać się w wynikach wyszukiwania, rankingach, rekomendacjach, przeglądach kategorii ani żadnych innych miejscach w sklepie. Będzie można do nich dotrzeć jedynie za pośrednictwem bezpośrednich odnośników udostępnianych przez deweloperów. Według Apple takie rozwiązanie może znaleźć zastosowanie w przypadku aplikacji skierowanych do niewielkich, ściśle określonych grup osób, np. uczestników konferencji, uczniów danej szkoły czy partnerów biznesowych. Firma zaznacza jednak, że taka forma dystrybucji nie może być używana do prowadzenia zamkniętych testów aplikacji.

Z nowej formy dystrybucji mogą skorzystać zarówno aplikacje dopiero zgłaszane do App Store jak i pozycje już dostępne w katalogu sklepu. Więcej informacji na ten temat można znaleźć na oficjalnej stronie Apple.