Nie od dziś wiadomo, że Apple podchodzi bardzo niechętnie do usług streamingowych z grami, celowo utrudniając im funkcjonowanie na platformach iOS i iPadOS. Serwis The Verge upublicznił niedawno maile pokazujące negocjacje między Apple a Microsoftem dotyczące usługi Xbox Cloud Gaming.

Użytkownicy systemu Android mogą korzystać z oficjalnej aplikacji wspomnianej usługi, za pośrednictwem której otrzymują w ramach jednego abonamentu dostęp do obszernego katalogu gier strumieniowanych z chmury. Microsoft początkowo chciał udostępnić użytkownikom platform Apple takie samo rozwiązanie, jednak uniemożliwiły to zmiany wprowadzone w regulaminie App Store, zgodnie z którymi deweloperzy chcący udostępniać użytkownikom tego typu usługi muszą publikować tam każdą grę oddzielnie.

Z informacji upublicznionych przez The Verge wynika, iż przedstawiciele Microsoftu zaproponowali Apple alternatywny układ, w ramach którego wszystkie gry dostępne w ramach ich usługi figurowałyby w App Store jako oddzielne pozycje, lecz w rzeczywistości funkcjonowały jako skróty do jednej głównej aplikacji. Zasugerowali też, że korzystając z takiego rozwiązania mogliby opublikować w App Store nie tylko gry dostępne w ramach usługi Xbox Cloud Gaming, ale też inne znane z konsol produkcje klasy AAA, które użytkownicy mogliby kupować w App Store oddzielnie. Ostatecznie obu stronom nie udało się jednak dojść do porozumienia.

Przedstawiciele Apple powiedzieli dziennikarzom serwisu The Verge, że problemem okazała się kwestia obsługi mikropłatności w strumieniowanych grach. Z twierdzeniem tym nie zgadzają się jednak przedstawiciele Microsoftu, według których firma ta była skłonna całkowicie zrezygnować z mikropłatności, jeśli rozwiązałoby to problem. Według nich Apple nie chciało pójść na żadne ustępstwa w kwestiach technicznych i wymagało publikowania każdej gry jako całkowicie osobnej aplikacji do strumieniowania, co ich zdaniem stwarzałoby zbyt dużo niepotrzebnych problemów i utrudniało użytkownikom korzystanie z usługi. Z tego powodu zdecydowano o rezygnacji z publikowania aplikacji w App Store i zastąpiono ją usługą webową dostępną za pośrednictwem przeglądarki Safari.

Źródło: The Verge