Gdy mowa o rywalizacji między Spotify a Apple pierwszą rzeczą, która przychodzi do głowy, jest strumieniowanie muzyki. Obie te firmy od jakiegoś czasu konkurują jednak ze sobą także na rynku podcastów. Przedstawiciele Spotify ogłosili niedawno, że udało im się wreszcie pokonać Apple na tym polu.

Podczas ostatniego spotkania dla inwestorów przedstawiciele Spotify ogłosili, że ich serwis stał się najpopularniejszą platformą do słuchania podcastów wśród użytkowników z USA, wyprzedzając usługi oferowane przez Apple. Twierdzenie to oparli na własnych analizach oraz wynikach badań firmy Edison Research, która na bazie ankiet prowadzonych wśród słuchaczy ustaliła, że Spotify jest głównym źródłem podcastów dla 24% badanych. Aplikacja Podcasty, będąca częścią systemów Apple, zajęła drugie miejsce z wynikiem 21%, zaś trzecie miejsce przypadło serwisowi YouTube, który jest głównym źródłem podcastów dla 18% badanych.

Niewielką przewagę Spotify nad Apple potwierdzają też badania firmy eMarketer. Według jej analityków na koniec bieżącego roku podcastów za pośrednictwem Spotify będzie słuchać 28,2 mieszkańców USA - o 0,2 miliona więcej niż za pośrednictwem platformy Apple. Należy jednak brać pod uwagę, że jako iż Spotify i Apple nie ujawniają publicznie dokładnych danych dotyczących liczby i zaangażowania słuchaczy, nie da się jednoznacznie ustalić, która z tych firm rzeczywiście wygrywa to starcie.

Źródło: TechCrunch