Według raportu Financial Times, Apple zamierza pod koniec miesiąca nieznacznie zwiększyć liczbę reklam w App Store. Może to mieć związek z nowymi zabezpieczeniami prywatności w iOS, które mają zostać wprowadzone w najbliższej aktualizacji tego systemu.

Na chwilę obecną reklamy w App Store pojawiają się tylko w wynikach wyszukiwania. Apple zamierza jednak dodać nowe miejsce reklamowe w sekcji z sugerowanymi aplikacjami. Dzięki temu deweloperzy chcący promować swoje aplikacje zyskają możliwość docierania również do tych użytkowników, którzy nie wpisali w wyszukiwarkę hasła powiązanego z ich produktami. Apple testowało już takie rozwiązanie w wersji beta iOS 14.5, jednak nie było pewne czy zostanie ono wprowadzone na stałe. Według źródeł Financial Times testy zakończyły się zadowalająco, więc nowe reklamy pojawią się w finalnej wersji systemu.

Wielu specjalistów od marketingu w branży gier i aplikacji mobilnych uważa, że prawdziwym celem wprowadzenia przez Apple nowych zabezpieczeń prywatności w iOS nie była ochrona użytkowników, lecz chęć przejęcia części biznesu reklamowego takich firm jak Facebook czy Google. Istnieje bowiem spore prawdopodobieństwo, że gdy oferowane przez nie reklamy spersonalizowane stracą na znaczeniu ze względu na utrudnione śledzenie użytkowników, wielu deweloperów zdecyduje się na wykupienie reklam bezpośrednio w App Store. Zwiększenie liczby reklam we wspomnianym sklepie wydaje się potwierdzać tę teorię.

Źródła: Tech Zone Daily, Apple Insider