Nie od dziś wiadomo, że mimo iż sklep Google Play może pochwalić się znacznie większą liczbą użytkowników i pobrań aplikacji, to jednak App Store zawsze generuje o wiele wyższe przychody. Nie inaczej wygląda sytuacja w trzecim kwartale bieżącego roku.

Z raportu opublikowanego przez firmę analityczną Sensory Tower wynika, iż klienci sklepu App Store w trzecim kwartale 2020 roku wydali na aplikacje, gry, subskrypcje i mikropłatności 19 miliardów dolarów, co stanowiło wzrost o 31% w porównaniu do tego samego okresu zeszłego roku. Użytkownicy Google Play wydali w tym samym czasie 10,3 miliarda dolarów, co stanowiło wzrost o 33,8%. Łączne wydatki w obu sklepach wzrosły o 32%.

W obu sklepach najwięcej przychodów wygenerowały gry. W App Store było to aż 12,4 miliarda dolarów (wzrost o 24% w stosunku do poprzedniego roku), natomiast w Google Play 8,5 miliarda dolarów (wzrost o 30,8%).

Google Play jak zwykle dominuje za to pod względem liczby pobrań, która wyniosła w trzecim kwartale bieżącego roku 28,3 miliarda - o 31% więcej niż w roku ubiegłym. W tym samym okresie aplikacje i gry z App Store pobrano 8,2 miliarda razy, co stanowiło wzrost o zaledwie 2,5%.

W trzecim kwartale 2020 roku najlepiej zarabiającymi aplikacjami mobilnymi były TikTok, YouTube i Tinder. Najczęściej pobierano zaś TikTok, Facebook i Zoom.

Najlepiej zarabiającymi grami były Honor of Kings, PUBG Mobile i Pokemon GO. Najczęściej pobierano zaś Among Us, Scribble Rider i Talking Tom Friends.

Źródło: Sensory Tower