Gwint to cyfrowa kolekcjonerska karcianka osadzona w uniwersum znanym z gier i książek o Wiedźminie. Pierwotnie stanowiła ona mini-grę w Wiedźmin 3: Dziki Gon, jednak z czasem została przekształcona w odrębny, samodzielny tytuł. Obecnie można w nią zagrać wyłącznie na komputerach z systemem Windows oraz konsolach Xbox One i PlayStation 4, jednak jeszcze w tym roku doczeka się ona również wersji dla urządzeń z systemem iOS.

Gwint opiera się na stosunkowo prostych zasadach. Gracze na przemian wykładają na planszę karty symbolizujące różne postacie lub wydarzenia. Większość z nich posiada przypisaną określoną liczbę punktów, które sumują się na koniec rundy. Celem gry jest zdobycie większej liczby punktów niż przeciwnik w przynajmniej dwóch z trzech rund. By to osiągnąć nie wystarczy jednak zagrywać bezmyślnie karty o jak największej wartości punktowej, lecz zwracać też uwagę na ich specjalne właściwości, mogące zmienić sytuację na polu gry. W każdej chwili gracz może też spasować, tracąc możliwość dalszego wykładania kart, jednak zyskując dzięki temu możliwość zachowania ich większej liczby na następną rundę.

Jak na razie nie wiadomo, czy wersja dla iOS będzie oferować dokładnie to samo, co wersje dla innych platform, czy też zostaną w niej wprowadzone jakieś uproszczenia bądź ograniczenia. Nie wiadomo też, czy gracze będą mogli korzystać z kart zdobytych w wersji mobilnej również w innych wersjach gry (choć biorąc pod uwagę, iż wersje dla PC i konsol nadal wymagają korzystania z oddzielnych kont, wydaje się to raczej mało prawdopodobne).

Gwint w wersji dla iOS pojawi się w App Store jeszcze w tym roku. Będzie to gra typu freemium, dostępna do pobrania za darmo, lecz oferująca opcjonalne mikropłatności. Jak na razie oficjalnie zapowiedziano tylko wersję dla iPhone'a, jednak z wypowiedzi przedstawicieli CD Projekt na oficjalnym forum gry wynika, iż w planach jest też wsparcie dla iPada.

Źródło: Playgwent.com