Usługa iTunes Radio, pozwalająca na bezpłatne strumieniowanie muzyki (z reklamami - dla zwykłych użytkowników, lub bez - dla osób korzystających z iTunes Match) z internetowych stacji radiowych prowadzonych przez pracowników Apple lub tworzonych automatycznie na bazie kryteriów wybranych przez użytkownika, została po raz pierwszy zaprezentowana publicznie we wrześniu 2013 roku. Po nieco ponad dwóch latach działania zostanie ona jednak ostatecznie zamknięta.

Według informacji rozsyłanej przez firmę Apple użytkownikom iTunes Radio, działanie usługi dobiegnie końca 28 stycznia. Od tego momentu jedyną darmową stacją radiową w ofercie Apple stanie się Beats 1. Dostęp do pozostałych funkcji znanych z iTunes Radio będzie zaś zarezerwowany dla osób opłacających abonament w usłudze Apple Music.

iTunes Radio

Warto zauważyć, że informacja o zakończeniu działania opartego na reklamach iTunes Radio zbiega się w czasie z niedawnymi doniesieniami o planowanych zmianach w sposobie funkcjonowania platformy iAD. Obie decyzje wyraźnie wskazują na to, że Apple zdecydowało się wreszcie zrezygnować z (niezbyt udanych) prób zarabiania na reklamach i skoncentrować się na oferowanych przez siebie płatnych usługach.

Źródło: AppAdvice