Stale rosnąca liczba gier tworzonych z myślą o systemie iOS to zarazem błogosławieństwo jak i przekleństwo sklepu App Store. Z jednej strony to właśnie duży wybór ciekawych tytułów stanowi dla wielu osób główną zaletę tabletów i smartfonów firmy Apple. Z drugiej zaś ciężko czasem nie odnieść wrażenia, że im więcej nowych gier pojawia się na wirtualnych półkach, tym trudniej znaleźć wśród nich coś naprawdę ciekawego.

Nie da się bowiem ukryć, że w chwili obecnej na każdą ciekawą nowość debiutującą w App Store przypada co najmniej kilkadziesiąt tandetnych produkcji powielających dawno już wyczerpane do granic możliwości pomysły. Sytuacji nie poprawia wcale fakt, iż sekcje sklepu odpowiedzialne za promowanie nowych tytułów są obecnie w dużym stopniu zautomatyzowane, co nie tylko utrudnia graczom wyłapywanie nowości wartych uwagi, ale też ułatwia tym mniej uczciwym deweloperom manipulowanie wynikami. Oczywiście co jakiś czas w App Store pojawiają się również specjalnie przygotowane, tematyczne listy tworzone przez pracowników Apple, w których prezentowane są naprawdę godne polecenia tytuły, jednak w większości przypadków koncentrują się one na nieco starszych produkcjach. Wszystko to sprawiło, że obecnie coraz mniej osób chcących być na bieżąco z branżą gier na urządzenia mobilne poszukuje nowych tytułów bezpośrednio w App Store. Zamiast tego posiłkują się oni najczęściej rekomendacjami znalezionymi na tematycznych blogach, serwisach i forach internetowych.

Na szczęście wszystko wskazuje na to, że już niedługo doczekamy się w App Store odświeżonego systemu promowania nowych gier, w którym generowane automatycznie listy zastąpione zostaną przez kolekcje tytułów wyselekcjonowanych przez pracowników Apple. Zastąpienie algorytmów pierwiastkiem ludzkim może wprawdzie nieco spowolnić proces aktualizowania listy polecanych nowości, jednak z pewnością wpłynie pozytywnie na jakość promowanych tam produktów. Takie rozwiązanie testowane jest obecnie w amerykańskim App Store i trzeba przyznać, że jak na razie prezentuje się ono naprawdę obiecująco. Podczas gdy nasza polska wersja sklepu jako najlepsze nowości w kategorii Przygoda poleciła mi takie produkcje jak The Sims FreePlay, Loy - Virtual Pet czy 3 Room Escape, w dobieranej "ręcznie" wersji amerykańskiej królują już takie tytuły jak Grim Fandango Remastered, Forgotten Memories czy Lost Within.

Oczywiście jak to zwykle bywa ze zmianami tego typu będziemy musieli trochę poczekać zanim Apple zdecyduje się wprowadzić je również w innych krajach. Warto jednak wykazać się cierpliwością, gdyż efekt końcowy może mieć naprawdę spory wpływ na sposób w jaki poszukujemy nowych gier na urządzenia z systemem iOS.

Źródło: Techcrunch