W październiku ubiegłego roku Apple poinformowało deweloperów o zmianach w regulaminie App Store dotyczących zarządzania kontami z poziomu aplikacji. Według pierwotnych założeń miały one wejść w życie z końcem stycznia 2022 roku, jednak tuż przed nadejściem tego terminu Apple zdecydowało się dać deweloperom więcej czasu. Już niedługo, bo od 30 czerwca, będą oni musieli jednak dostosować swoje aplikacje do nowych wymogów.

Zgodnie z nowymi wytycznymi wszystkie publikowane w App Store aplikacje oferujące użytkownikowi możliwość tworzenia różnego rodzaju kont (np. w grach, serwisach społecznościowych czy usługach typu VOD), będą musiały oferować także prosty i wygodny sposób na usunięcie ich oraz wszystkich powiązanych z nimi danych (w tym wszelkiego rodzaju treści tworzonych i udostępnianych przez użytkowników w obrębie aplikacji, takich jak np. zdjęcia, nagrania i wpisy publikowane na portalach społecznościowych). Obecnie wiele serwisów by zniechęcić użytkowników do zamykania kont nie oferuje takiej opcji bezpośrednio w swoich aplikacjach.

W ostatniej wersji regulaminu App Store znalazł się też zapis dotyczący funkcji logowania się do aplikacji za pomocą sieci społecznościowych, takich jak Facebook czy Twitter. Aplikacje oferujące taką opcję będą musiały też umożliwiać użytkownikom „odłączenie" od nich swoich profili. Apple przypomina też, że jeśli podstawowa funkcjonalność aplikacji nie jest ściśle powiązana z daną siecią społecznościową, nie może ona wymagać logowania się za jej pomocą.

Źródła: Apple, 9to5Mac