Firma Intel na przestrzeni kilku ostatnich miesięcy przygotowała wiele reklam celujących w Apple, próbujących przekonać użytkowników komputerów tej marki do przerzucenia się na PC. Najnowsza z nich ma formę tzw. „eksperymentu społecznego".

W reklamie pokazano grupę ludzi przedstawiających się jako fani Apple, przekonanych, że biorą udział w badaniach fokusowych dotyczących kolejnej generacji komputerów tej firmy. Prowadzący spotkanie wypytuje ich o opinie na temat takich cech komputera jak możliwość samodzielnej modyfikacji, ekran dotykowy, tryb tabletu czy duży wybór gier. Na koniec objawia im, że wszystkie te rzeczy są już od dawna dostępne w komputerach PC z układami Intela. Trudno ocenić, czy materiał ten to rzeczywiście efekt społecznego eksperymentu z udziałem niczego niepodejrzewających fanów Apple, czy też zwykła reklama z aktorami odgrywającymi takie role.

Intel rozpoczął swoją kampanię celującą w Apple niedługo po tym, jak firma ta zdecydowała się zastosować w nowych Macach autorskie układy M1 (wcześniej komputery tej marki również korzystały z procesorów Intela). Większość wchodzących w jej skład reklam jako dowód na wyższość PC nad Macami podaje właśnie większy wybór gier, obecność ekranów dotykowych, większy wybór modeli oraz lepszą współpracę z zewnętrznymi monitorami i akcesoriami.