W 2011 roku firma Ubisoft wypuściła na rynek Rocksmith - grę muzyczną pozwalającą wykorzystywać gitarę elektryczną w roli kontrolera. Teraz zapowiedziano jej nową wersję, tym razem reklamowaną jako aplikacja do nauki gry, która trafi również na urządzenia z iOS.

Rocksmith+ podobnie jak poprzednia wersja pozwoli użytkownikom uczyć się różnych piosenek za pomocą systemu przypominającego trochę gry z serii Guitar Hero, wyświetlając na ekranie poruszające się kolorowe klocki określające pojedyncze dźwięki lub całe akordy, które mamy zagrać. O ile jednak pierwszy Rocksmith wymagał gitary elektrycznej podłączonej do komputera lub konsoli za pomocą dołączonego do zestawu kabla z wbudowanym interfejsem audio, użytkownicy Rocksmith+ będą mogli korzystać również z gitar akustycznych i mikrofonów wbudowanych w ich urządzenia. Nowa wersja ma też oferować znacznie większą (i stale rosnącą) bibliotekę utworów oraz bardziej rozbudowane funkcje społecznościowe (m.in. możliwość publikowania własnych aranżacji dostępnych utworów).

Niestety, wiele wskazuje też na to, iż w Rocksmith+ nie znajdziemy wielu naprawdę fajnych i przydatnych funkcji, które były dostępne w oryginalnej grze. W pierwszej oficjalnej zapowiedzi nie wspomniano nic o mini-grach, które moim skromny zdaniem były jednym z najlepszych pomysłów twórców oryginalnego Rocksmitha, gdyż zamieniały najnudniejsze elementy nauki gry na gitarze, takie jak ćwiczenie skal, w zabawę. Wygląda też na to, iż nowa aplikacja nie będzie oferowała możliwości tworzenia własnych brzmień za pomocą zestawu wirtualnych efektów i wzmacniaczy. Prawdopodobnie nie znajdziemy w niej też opcji generowania podkładu do improwizacji według parametrów ustawionych przez użytkownika.

Rocksmith+ będzie różnić się od poprzednika również pod względem modelu dystrybucji. Zamiast jednorazowej opłaty i możliwości dokupywania dodatkowych piosenek znajdziemy tu abonament dający nam czasowy dostęp do całej dostępnej zawartości. Jak na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie aplikacja ta trafi na urządzenia z iOS ani ile będzie kosztować subskrypcja. Aktualnie trwają zamknięte testy beta wersji dla PC, do których można zapisać się tutaj.