W miniony wtorek do kalifornijskiego sądu wpłynął kolejny pozew przeciwko Apple. Tym razem powodem jest zlikwidowanie konta Apple ID, do którego przypisane były produkty o wartości ponad 24 tysięcy dolarów.

Matthew Price, właściciel wspomnianego konta, twierdzi, że Apple zablokowało je bez żadnych wcześniejszych ostrzeżeń i podawania przyczyny (w pozwie nie wspomniano o tym, czy mogło mieć ku temu powody, czy też nie). Uważa on, że warunki umowy, na jaką godzi się każdy użytkownik sprzętu i oprogramowania firmy Apple, są nieuczciwe i niezgodne z prawem. Pozwalają one Apple w każdej chwili zlikwidować dowolne konto bez konieczności udowadniania, że klient rzeczywiście w jakikolwiek sposób naruszył postanowienia umowy.

Jeżeli użytkownik naruszył lub jeżeli Apple podejrzewa, że użytkownik naruszył jakiekolwiek postanowienia niniejszej Umowy, Apple może bez uprzedzenia: (i) wypowiedzieć niniejszą Umowę i/lub zlikwidować identyfikator Apple ID użytkownika, a użytkownik pozostanie odpowiedzialny za wszystkie kwoty należne z tytułu jego identyfikatora Apple ID do dnia wypowiedzenia włącznie; i/lub (ii) wypowiedzieć umowę licencyjną na oprogramowanie; i/lub (iii) uniemożliwić dostęp do Usług.

Price twierdzi, że zlikwidowanie jego Apple ID nie tylko pozbawiło go dostępu do oprogramowania, usług i treści na które wydał niemałe pieniądze, ale też utrudniło mu korzystanie z posiadanych produktów Apple, gdyż bez ważnego konta Apple ID ich funkcjonalność znacznie spada. Chce on, by sąd zakazał Apple takich praktyk i nakazał tej firmie wypłacenie rekompensaty wszystkim poszkodowanym w ten sposób obywatelom Stanów Zjednoczonych.

Źródło: AppleInsider