Liczba tytułów dostępnych w aplikacji Podcasty przekroczyła niedawno dwa miliony. Najnowsze statystyki pokazują jednak, że spora część z dostępnych tam serii kończy się zaledwie po kilku odcinkach.

Według badań firmy Amplifi Media, 26% podcastów dostępnych na platformie Apple składa się tylko z jednego odcinka, a 44% obejmuje nie więcej niż trzy odcinki. Tylko 36% serii ma dziesięć lub więcej odcinków. Autorzy raportu twierdzą, że w praktyce oznacza to iż rynek podcastów jest dużo mniejszy niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka, a jego statystyki są sztucznie „pompowane" przez twórców, którzy szybko stracili zapał lub wypadli z biznesu. Oczywiście biorą oni pod uwagę, że istnieją podcasty, których twórcy od samego początku planowali nagrać tylko kilka odcinków, jednak uważają, że są one w mniejszości. Zwrócili też uwagę na to, że 84% podcastów kończących się po jednym odcinku pochodzi z serwisów Spotify Anchor i iHeart Spreaker, oferujących użytkownikom darmową usługę hostingu i dystrybucji podcastów.

Autorzy raportu zaznaczają, że nie jest to wyłącznie problem Apple, gdyż sytuacja na innych platformach z podcastami wygląda całkiem podobnie. Ich zdaniem osoby i firmy planujące profesjonalnie zająć się tworzeniem podcastów powinny więc brać pod uwagę, że w rzeczywistości nie będą konkurować z dwoma milionami tytułów. W zależności od przyjętych kryteriów prawdziwa liczba „pełnowartościowych" podcastów dostępnych w aplikacji Apple wynosi od 880 tysięcy (przy założeniu, że liczą się serie posiadające cztery lub więcej odcinków) do 720 tysięcy (licząc tylko serie posiadające dziesięć lub więcej odcinków).

Źródło: Amplifi Media