W listopadzie 2019 roku Apple uruchomiło Apple TV+ - własny serwis VOD z autorskimi filmami i serialami. Usługa ta jak an razie rozwija się dość powoli, według ostatnich badań posiadając zaledwie 3% udział w rynku. Działania Apple w tym zakresie skomentował w jednym z ostatnich wywiadów Marc Randolph - współzałożyciel i były prezes Netflixa.

Randolph uważa, że Apple nie angażuje się wystarczająco mocno w rozwój swojej usługi i jeśli chce móc naprawdę powalczyć na tym rynku musi zacząć działać odważniej i bardziej zdecydowanie. Zażartował on, że gdyby Apple poświęcało mniej czasu na organizowanie promocji i rozdawanie darmowego dostępu, a więcej na powiększanie katalogu Apple TV+, usługa ta radziłaby sobie znacznie lepiej. Randolph zwrócił uwagę na to, że Apple TV+ ma obecnie najwyższy wskaźnik rezygnacji spośród wszystkich serwisów VOD. Jego zdaniem Apple nie może skupiać się wyłącznie na przyciąganiu nowych klientów, ale musi też starać się utrzymać przy sobie tych obecnych.

Apple nie podaje oficjalnych statystyk serwisu Apple TV+, jednak ostatnie raporty analityków wydają się potwierdzać słowa Randolpha. Według badań firmy analitycznej MoffettNathanson, 62% użytkowników tej usługi stanowią osoby korzystające z darmowego okresu próbnego dodawanego do wybranych produktów firmy Apple. Tylko 30% z nich zamierza kontynuować subskrypcję po jego zakończeniu. 29% zdecydowanie nie zamierza jej przedłużać, natomiast 41% wciąż się waha. Oznacza to, że gdy darmowe okresy promocyjne dobiegną końca (dla wielu użytkowników stanie się to w lipcu, o ile Apple nie przedłuży promocji po raz kolejny), Apple TV+ może stracić od 18% do aż 43% z wszystkich obecnych użytkowników.

Źródło: Yahoo Finance