Firma Intel przez kilkanaście lat blisko współpracowała z Apple, dostarczając procesory do komputerów Mac. Teraz, gdy Apple zdecydowało się na zastąpienie ich autorskimi układami M1, w odpowiedzi Intel postanowił zorganizować kampanię reklamową pod nazwą Go PC, wytykającą wady Maców i zachwalającą zalety komputerów PC z ich procesorami.

W publikowanych na Twitterze grafikach reklamowych Intel wytyka komputerom Apple m.in. mniejszy wybór aplikacji i gier oraz brak ekranów dotykowych. Firma nawiązała też współpracę ze znanym YouTuberem Jonem Rettingerem, który w ramach kampanii Go PC nagrał utrzymany w podobnej konwencji film, zwracający uwagę m.in. na ograniczenia nowych Maców dotyczące zewnętrznych monitorów, eGPU i innych akcesoriów. Intel opublikował też niedawno zestawienie benchmarków, w których komputery z ich procesorami uzyskały lepsze wyniki od Maców z M1. Andrew E. Freedman z serwisu Tom's Hardware zwrócił jednak wtedy uwagę na to, iż część z nich została zmanipulowana na niekorzyść Apple.

Intel nie jest zresztą pierwszą firmą wytykającą niedostatki nowych Maców. Reklamę utrzymaną w bardzo podobnej konwencji opublikował niedawno Microsoft, który postanowił porównać ze sobą Surface Pro 7 i MacBooka Pro. Tam również jednymi z głównych zarzutów były mały wybór gier i brak ekranu dotykowego.