Firma analityczna Sensor Tower opublikowała niedawno swój raport dotyczący przychodów sklepów App Store i Google Play w 2020 roku. Teraz udostępniła ona kolejny, tym razem koncentrujący się wyłącznie na wydatkach klientów z Europy.

Według danych Sensor Tower, europejscy użytkownicy wydali w 2020 roku na gry i aplikacje mobilne 14,8 miliarda dolarów, z czego 8 miliardów w App Store i 6,8 miliarda w Google Play. W obu sklepach był to wzrost o około 31% w stosunku do roku poprzedniego. Klienci App Store pobrali stamtąd w 2020 roku 7,3 miliarda gier i aplikacji (wzrost o 12,3%), natomiast klienci Google Play 21,1 miliarda (wzrost o 19,2%).

Najbardziej dochodową kategorią w obu sklepach były gry, na które mieszkańcy krajów europejskich wydali w 2020 roku łącznie 9,6 miliarda dolarów, co stanowiło 64,8% wszystkich wydatków w sklepach z aplikacjami. Użytkownicy App Store pobrali 2,4 miliarda gier i wydali na nie 4,2 miliarda dolarów, zaś użytkownicy Google Play pobrali 10,1 miliarda gier i wydali na nie 5,4 miliarda dolarów.

W obu sklepach najlepiej zarabiającą grą był Coin Master. Użytkownicy App Store najczęściej pobierali grę Among Us, zaś wśród użytkowników Google Play największą popularnością cieszyło się Brawl Stars.

Jeśli zaś chodzi o aplikacje niebędące grami, europejscy klienci App Store wydali najwięcej w aplikacji Tinder, natomiast w Goole Play najlepiej zarabiającą aplikacją było Google One. W obu sklepach najwięcej pobrań wygenerowała aplikacja TikTok.

Firma Sensor Tower opublikowała też ranking wydatków w europejskich krajach. Najwięcej w sklepach z aplikacjami w 2020 roku wydali mieszkańcy Wielkiej Brytanii, Niemiec i Francji. Zaraz za nimi uplasowały się Rosja i Włochy.

Źródło: Sensor Tower