Firma analityczna Sensor Tower jak co roku opublikowała raport dotyczący najpopularniejszych sklepów z aplikacjami na urządzenia mobilne - App Store i Google Play. Podobnie jak w poprzednich latach okazuje się, że chociaż ten ostatni generuje znacznie więcej pobrań, sklep Apple przynosi większe przychody.

Według raportu Sensor Tower, klienci App Store wydali w 2020 roku 72,3 miliarda dolarów, natomiast klienci Google Play 38,6 miliarda dolarów. W obu przypadkach był to wzrost o około 30% w stosunku do roku poprzedniego.

Z App Store pobrano w 2020 roku łącznie 34,4 miliarda aplikacji, o 12,1% więcej niż w roku ubiegłym. W przypadku Google Play wynik ten był znacznie wyższy - 108,5 miliarda pobrań, o 27,9% więcej niż rok temu.

Podobnie jak w poprzednich latach jedną z najbardziej dochodowych kategorii były gry. W przypadku App Store klienci wydali na nie w 2020 roku 47,6 miliarda dolarów (wzrost o 25,3%) i pobrali je 10,1 miliarda razy (wzrost o 9,8%), natomiast klienci Google Play wydali na nie 31,9 miliarda dolarów i pobrali je 46,1 miliarda razy.

Najlepiej zarabiającą grą z App Store była Arena of Valor, zaś najczęściej pobieraną - Among Us. W przypadku Google Play były to odpowiednio Coin Master i Garena Free Fire.

Jeśli zaś chodzi o aplikacje nie będące grami to w App Store zarówno największe przychody jak i najwięcej pobrań wygenerował TikTok, który był także najczęściej pobieraną aplikacją w Google Play. Największe przychody w sklepie Google wygenerowała ich własna aplikacja Google One.

Źródło: Sensor Tower