Na początku przyszłego roku Apple zamierza wprowadzić w systemie iOS nowe zabezpieczenia związane z ochroną prywatności użytkowników. W regulaminie sklepu App Store pojawią się też nowe wytyczne dla deweloperów dotyczące tej samej kwestii. Do planowanych zmian odniósł się niedawno Craig Federighi, starszy wiceprezes Apple do spraw oprogramowania.

Aplikacje dla systemu iOS 14 chcące śledzić aktywność użytkownika i zbierać informacje na jego temat będą musiały poinformować go o tym i poprosić o odpowiednie pozwolenia. Ostrzeżenia o tym, jakiego rodzaju dane mogą być zbierane przez daną aplikację, mają też być dostępne bezpośrednio w App Store, tak by użytkownik mógł się z nimi zapoznać jeszcze przed jej pobraniem. W tym celu deweloperzy będą musieli przygotować dla Apple listę rodzajów danych zbieranych przez aplikację i aktualizować ją za każdym razem gdy zajdzie taka potrzeba. Craig Federighi powiedział w wywiadzie dla The Telegraph, że Apple zamierza bezwzględnie egzekwować nowe zasady, a każdy deweloper próbujący je ominąć musi liczyć się z wyrzuceniem jego aplikacji z App Store.

Federighi stwierdził też, że rynek reklamowy prędzej czy później dostosuje się do nowych reguł i nauczy się działać bez naruszania prywatności użytkowników. Jego zdaniem najwięksi zawodnicy już teraz zdają sobie sprawę, że będą musieli zacząć grać według nowych zasad. Federighi wierzy jednak, że nawet jeśli początkowo będą oni okazywać niezadowolenie (Mark Zuckerberg z Facebooka zdążył już wcześniej zarzucić Apple, że nowe przepisy są szkodliwe dla gospodarki), w końcu znajdą rozwiązania akceptowalne dla wszystkich stron.

Źródło: MacRumors