SteamVR to platforma rzeczywistości wirtualnej opracowana przez firmę Valve. Początkowo była ona dostępna wyłącznie dla komputerów z systemem Windows, jednak w 2017 roku pojawiła się też na sprzęcie z macOS. W ubiegłym tygodniu firma Valve podjęła jednak decyzję o zakończeniu wsparcia dla systemu firmy Apple.

Według lakonicznego oświadczenia opublikowanego na stronie sklepu Steam, firma Valve zdecydowała się zakończyć wszelkie prace nad rozwojem SteamVR dla macOS by móc skoncentrować się nad rozwijaniem wersji dla systemów Windows i Linux. Użytkownicy macOS posiadający gogle rzeczywistości wirtualnej współpracujące ze SteamVR nadal będą mogli korzystać z dotychczasowych wersji oprogramowania udostępnionego przez Valve, jednak nie mogą już liczyć na kolejne aktualizacje i wsparcie techniczne. Teoretycznie użytkownicy komputerów firmy Apple nadal będą mogli korzystać z nowszych wersji SteamVR jeśli zdecydują się zainstalować Windows jako drugi system, jednak producent nie gwarantuje, że takie rozwiązanie będzie działać poprawnie.

Decyzja o zakończeniu prac nad rozwojem SteamVR dla macOS wynika najprawdopodobniej z niewielkiego zainteresowania ze strony użytkowników. Według danych zebranych przez Valve użytkownicy macOS stanowią mniej niż 5% całej społeczności Steam, więc odsetek osób korzystających z gogli VR na tej platformie jest zapewne znikomy.

Valve nie jest zresztą pierwszą firmą z branży wirtualnej rzeczywistości, która zdecydowała się zrezygnować ze wspierania systemu macOS. Należąca obecnie do Facebooka firma Oculus zawiesiła prace nad wsparciem dla wspomnianego systemu jeszcze w 2015 roku. Jej ówczesny szef, Palmer Luckey, powiedział wtedy w jednym z wywiadów, że prace nad wsparciem dla macOS zostaną wznowione dopiero wtedy, gdy Apple „zacznie produkować dobre komputery".

Źródła: Valve, Upload VR