Activision Blizzard to jedna z największych amerykańskich firm zajmujących się produkcją i wydawaniem gier komputerowych. Niedawno opublikowała ona swoje wyniki finansowe za cały ubiegły rok. Wynika z nich, iż największy dochód przyniosły jej gry dla systemów iOS i Android.

Gry na platformy mobilne w 2019 roku zarobiły dla Activision Blizzard 2,2 miliarda dolarów, odpowiadając tym samym za 34% dochodów firmy (o 5% więcej niż w poprzednim roku). Gry na konsole, które w 2018 zarabiały dla firmy najwięcej, w 2019 spadły na drugie miejsce z wynikiem 1,92 miliarda dolarów. Gry na komputery osobiste zarobiły zaś 1,72 miliarda dolarów.

Bobby Kotick, prezes Activision Blizzard, zaznaczył na spotkaniu dla inwestorów, że gry na urządzenia mobilne nie tylko przynoszą obecnie firmie ogromne dochody, ale też stanowią świetną reklamę dla jej innych produktów. Jako przykład podał on wydaną w ubiegłym roku darmową grę Call of Duty: Mobile, która pomogła zwiększyć zainteresowanie marką Call of Duty. Firma spodziewa się, iż dzięki temu gry z tej serii będą sprzedawać się w 2020 roku lepiej niż w 2019.

Warto przypomnieć, iż w niedalekiej przyszłości Activision Blizzard planuje wydać kolejną mobilną grę opartą na jednej z jej najpopularniejszych marek - Diablo Immortal. Jeśli uda jej się powtórzyć sukces Call of Duty: Mobile można spodziewać się, że w przyszłości doczekamy się kolejnych mobilnych produkcji bazujących na popularnych grach z katalogu tej firmy.

Źródło: Gamasutra