W ubiegłym miesiącu w sieci pojawiły się pierwsze doniesienia o tym, że Microsoft planuje umożliwić wszystkim twórcom gier dla systemów iOS i Android wprowadzanie w nich integracji z usługą Xbox Live. Teraz informacja ta została potwierdzona oficjalnie.

Deweloperzy, którzy zdecydują się wprowadzić w swoich grach integrację z Xbox Live, będą mogli wykorzystać w nich między innymi oferowany przez tę usługę system osiągnięć, pozwalający graczom gromadzić punkty za wykonywanie określonych zadań (takich jak np. ukończenie gry na najwyższym poziomie trudności czy znalezienie wszystkich ukrytych na planszach przedmiotów) i rywalizować między sobą w rankingach. Xbox Live może też odpowiadać za społecznościowe aspekty gry - wysyłanie wiadomości, listę znajomych oraz możliwość tworzenia i zapisywania się do tzw. klubów, czyli grup graczy skupiających się wokół konkretnego tytułu lub tematu. Deweloperzy będą mogli też skorzystać z wbudowanych w Xbox Live funkcji rodzinnych, pozwalających rodzicom m.in. ograniczać dzieciom czas spędzany przed ekranem, dostęp do niewłaściwych treści i możliwość wydawania pieniędzy. Usługa stworzona przez Microsoft może też odpowiadać za wiele technicznych aspektów funkcjonowania gry, m.in. przechowywanie save'ów w chmurze oraz matchmaking w grach sieciowych.

Integracja z Xbox Live pojawiała się już wcześniej w grach dla systemu iOS, jednak tylko w kilku tytułach tworzonych przez deweloperów ściśle współpracujących z Microsoftem, m.in. w mobilnej wersji popularnej gry Minecraft. Już niedługo Microsoft udostępni jednak wszystkim zainteresowanym darmowe narzędzia, które pozwolą im wprowadzić integrację z Xbox Live w grach dla iOS i Androida. O tym kiedy dokładnie to nastąpi dowiemy się jednak prawdopodobnie podczas tegorocznej edycji konferencji GDC, która rozpocznie się już w przyszły poniedziałek.

Źródło: The Verge