Apple zachęca deweloperów do wprowadzania płatnych subskrypcji w aplikacjach
Apple opublikowało w sieci krótkie nagranie skierowane do deweloperów publikujących swoje aplikacje w App Store, zachęcające ich do wprowadzania w nich płatnych subskrypcji.
W trwającym niespełna cztery minuty nagraniu twórcy znanych aplikacji oferujących płatne subskrypcje, takich jak Dropbox, Elevate, Calm czy Bumble, opowiadają o tym, dlaczego ich zdaniem takie rozwiązanie jest korzystne zarówno dla klientów jak i deweloperów. Uważają oni między innymi, że taki model dystrybucji skłania deweloperów do nieustannego ulepszania i rozwijania swoich aplikacji po to, by utrzymać przy nich płacących regularnie klientów, którzy zwykle są bardziej wymagający i w każdej chwili mogą wyrazić swoje niezadowolenie po prostu rezygnując z abonamentu. Subskrypcje, zwłaszcza te oferujące darmowy okres próbny, umożliwiają też potencjalnym klientom dokładniejsze zapoznanie się z produktem lub usługą bez konieczności inwestowania od razu dużych sum pieniędzy. Wspomnieli oni również o tym, że dzięki płatnym subskrypcjom deweloperzy mogą łatwiej przewidzieć ile zarobi dana aplikacja w kolejnym miesiącu, co pozwala im lepiej zarządzać swoimi finansami. Całe nagranie można obejrzeć na stronie developer.apple.com.
Subskrypcje w App Store dostępne są już od dwóch lat. Mimo iż wielu użytkowników podchodzi do nich niechętnie, ich popularność wciąż rośnie, a z miesiąca na miesiąc pojawia się coraz więcej aplikacji wykorzystujących ten model dystrybucji. Bez wątpienia duża w tym zasługa firmy Apple, która od samego początku bardzo stara się zachęcać deweloperów do tworzenia aplikacji opartych na płatnym abonamencie, oferując w zamian m.in. bardziej korzystne warunki współpracy. Podczas gdy firma ta pobiera 30% prowizji od wszystkich innych zakupów dokonanych w App Store (tyczy się to zarówno płatnych gier i aplikacji jak i wszelkiego rodzaju mikropłatności), prowizja za subskrypcje opłacane od ponad 12 miesięcy spada do 15%.
Źródło: developer.apple.com
Ok a teraz w ten sposob. Mam na telefonie ok 20 aplikacji, nie wliczajac tych systemowych. Nie wyobrazam sobie by za te 20aplikacji placic haracz co miesiac. Do tego dochodzi w moim przypadku pakiet Adobe dla fotografow, Spotify i niech bedzie od biedy Netlix ktory kupje raz na ruski rok w tym przyoadku by obejzec drugi sezon Ozark. To juz sie robia powazne pieniadze...
Subskrypcja jest dobra, ale tylko dla developerow. Mam nadzieje, ze subskrypcja nigdy nie spopularyzuje sie na dobre, bo w moim przypadku bede szukac czegoś ciekawego w Androidzie.