Apple opublikowało w sieci krótkie nagranie skierowane do deweloperów publikujących swoje aplikacje w App Store, zachęcające ich do wprowadzania w nich płatnych subskrypcji.

W trwającym niespełna cztery minuty nagraniu twórcy znanych aplikacji oferujących płatne subskrypcje, takich jak Dropbox, Elevate, Calm czy Bumble, opowiadają o tym, dlaczego ich zdaniem takie rozwiązanie jest korzystne zarówno dla klientów jak i deweloperów. Uważają oni między innymi, że taki model dystrybucji skłania deweloperów do nieustannego ulepszania i rozwijania swoich aplikacji po to, by utrzymać przy nich płacących regularnie klientów, którzy zwykle są bardziej wymagający i w każdej chwili mogą wyrazić swoje niezadowolenie po prostu rezygnując z abonamentu. Subskrypcje, zwłaszcza te oferujące darmowy okres próbny, umożliwiają też potencjalnym klientom dokładniejsze zapoznanie się z produktem lub usługą bez konieczności inwestowania od razu dużych sum pieniędzy. Wspomnieli oni również o tym, że dzięki płatnym subskrypcjom deweloperzy mogą łatwiej przewidzieć ile zarobi dana aplikacja w kolejnym miesiącu, co pozwala im lepiej zarządzać swoimi finansami. Całe nagranie można obejrzeć na stronie developer.apple.com.

Subskrypcje w App Store dostępne są już od dwóch lat. Mimo iż wielu użytkowników podchodzi do nich niechętnie, ich popularność wciąż rośnie, a z miesiąca na miesiąc pojawia się coraz więcej aplikacji wykorzystujących ten model dystrybucji. Bez wątpienia duża w tym zasługa firmy Apple, która od samego początku bardzo stara się zachęcać deweloperów do tworzenia aplikacji opartych na płatnym abonamencie, oferując w zamian m.in. bardziej korzystne warunki współpracy. Podczas gdy firma ta pobiera 30% prowizji od wszystkich innych zakupów dokonanych w App Store (tyczy się to zarówno płatnych gier i aplikacji jak i wszelkiego rodzaju mikropłatności), prowizja za subskrypcje opłacane od ponad 12 miesięcy spada do 15%.

Źródło: developer.apple.com