Feral Interactive zapowiada wsparcie dla eGPU w swoich grach dla macOS
Jedną z ciekawszych nowości wprowadzonych w macOS 10.13.4 jest wsparcie dla zewnętrznych kart graficznych. Firma Feral Interactive ogłosiła niedawno, że zamierza przystosować swoje gry do korzystania z tego typu rozwiązań.
Feral Interactive będzie wprowadzać wsparcie dla eGPU w swoich grach stopniowo. Na chwilę obecną z zewnętrznymi kartami graficznymi współpracuje tylko jeden tytuł z jej oferty - Rise of the Tomb Raider: 20 Year Celebration. Przedstawiciele firmy zapowiedzieli jednak, że już niedługo dołączą do niego kolejne pozycje. Zaznaczyli oni przy tym, że chociaż korzystanie z eGPU może mieć znaczny wpływ na poprawę jakości grafiki, to jednak ostateczny efekt zależy również od CPU. Zbyt słaby procesor może niestety stanowić tzw. „wąskie gardło", nie pozwalając w pełni wykorzystać możliwości dodatkowej karty graficznej.
Studio Feral Interactive znane jest głównie z przenoszenia na macOS gier znanych z konsol i komputerów PC. W jej ofercie znajdziemy porty takich tytułów jak Hitman, Middle-earth: Shadow of Mordor, Thief, Thrones of Britannia, F1 2017, Dirt Rally, Deus Ex: Mankind Divided czy Warhammer 40,000: Dawn of War III.
Źródło: Feral Interactive
Spoko, ale serio - OSX nie nadaje sie do gier. Prosty przykład - mam Witchera2 pod OSX. Na MacBookPro 2015 (16GB ram, i7 2.5/R9370x 2GB) pod High Sierra w 720p odpalam na med-low settings i gra chodzi w max. 20 FPS. Porównanie - Windows10 (z zewnetrzengo dysku ssd!) ten sam komp - 1650x1050 wszystko na medium (no prawie) - 25fps w górę... To samo z np. XCom2 czy nawet Civilization 5 ktore jest niegrywalne w 1080p na mbpro z 2015 roku :) itd. Niewiem jaki trzeba by miec konfig zeby w takiego TombRaidera pograc w 1080p i med-high settings pod OSX... Wiadomo, to nie wina sprzetu, czy tez systemu - DirectX, gry zoptymalizowane pod konkretne sterowniki, wspracie dla Vulcana (np. Doom4 pod Win chodzi bajka) itd. eGPU do gier? Bez jaj proszę :)