TestFlight to narzędzie ułatwiające deweloperom przeprowadzanie testów aplikacji przed opublikowaniem ich w App Store. Podczas tegorocznej konferencji WWDC zaprezentowano nową funkcję, pozwalającą szybko i wygodnie udostępniać testowe wersje aplikacji dla szerszego grona użytkowników.

Do tej pory deweloperzy musieli samodzielnie przydzielać osoby do testów aplikacji (pojedynczo lub za pomocą list zapisanych w formacie CSV), co nie jest najwygodniejszym rozwiązaniem. Dodatkowo zaproszenie kogokolwiek do testów wymagało posiadania jego adresu e-mail, co potrafiło skutecznie utrudnić zdobywanie nowych testerów. Oba te problemy zostaną jednak już niedługo rozwiązane dzięki wprowadzeniu w TestFlight możliwości tworzenia tzw. publicznych linków, umożliwiających wszystkim zainteresowanym samodzielne zapisywanie się do udziału w testach. Publikując tego typu odnośniki na portalach społecznościowych czy forach internetowych deweloperzy będą mogli łatwo i szybko zebrać duże grono testerów swoich aplikacji.

W przeprowadzanych w ten sposób testach będzie mogło brać udział jednocześnie do 10 tysięcy osób (tyle samo, ile w przypadku testów korzystających z zaproszeń), z możliwością ustalenia niższego limitu, jeśli deweloperzy uznają to za konieczne. W każdej chwili będą oni mogli też dezaktywować link (uniemożliwiając zapisywanie się kolejnym osobom, lecz pozostawiając dostęp do aplikacji aktualnym testerom) lub całkowicie zakończyć testy. Tworzenie publicznych linków i zarządzanie nimi odbywać się będzie za pośrednictwem aplikacji App Store Connect. Opcja ta powinna pojawić się w niej już niebawem, jednak Apple nie podało jeszcze konkretnej daty.

Źródła: developer.apple.com, 9to5mac