Deweloperzy publikujący swoje aplikacje w App Store zyskali wczoraj kilka nowych opcji dotyczących sposobu ich dystrybucji. Zmiany obejmują zarówno aplikacje darmowe, płatne jak i korzystające z subskrypcji.

Pierwszą nowością jest możliwość prowadzenia przedsprzedaży aplikacji. Funkcja ta dostępna była wcześniej wyłącznie dla wybranych firm współpracujących z Apple (np. Nintendo, które opublikowało w ten sposób Super Mario Run), jednak teraz zostanie ona udostępniona dla szerszego grona deweloperów. Przedsprzedaż może rozpocząć się najwcześniej 90 dni przed planowaną datą publikacji. W tym okresie użytkownicy będą mogli wyszukać aplikację w sklepie, obejrzeć jej zwiastun i screeny oraz dokonać zakupu. Aplikacje kupione w przedsprzedaży zostaną pobrane automatycznie w dniu premiery. Wtedy też zostanie naliczona za nie odpowiednia opłata (w przypadku płatnych aplikacji deweloperzy będą mogli ustalić niższe ceny w okresie przedsprzedaży). Przykładem aplikacji korzystającej z przedsprzedaży jest nowa gra studia Playdead - Inside - którą można już zamówić w App Store, mimo iż jej premiera odbędzie się dopiero w najbliższy piątek.

Apple udostępniło też nowe opcje deweloperom wykorzystującym płatne subskrypcje. Od tej pory mogą oni oferować użytkownikom możliwość wypróbowania aplikacji za darmo przez określony czas. Darmowy okres próbny może trwać od 3 dni do roku. Twórcy aplikacji korzystających z subskrypcji mogą też teraz organizować promocje dla nowych użytkowników, polegające na obniżeniu cen w początkowym okresie użytkowania. W zależności od tego, jaki rodzaj subskrypcji oferuje dana aplikacja, promocyjne ceny mogą obejmować od jednego tygodnia do nawet dwunastu miesięcy. Po upływie tego czasu aplikacja przejdzie automatycznie na wyższy abonament.

Źródła: iTunes Connect, developer.apple.com